Tuesday 5 March 2013

Air mata ku mengalir



Pernahkah anda menangis?  
 

Jika menangis, apakah punca dan sebabnya?
    Menangis adalah fitrah manusia tetapi sebab tangisan akan memberikan harga dan nilai tersendiri. Allah yang menciptakan ketawa dan tangis. Banyak air mata mengalir di dunia ini.
    Sumbernya dari mata, mengalir ke pipi terus jatuh ke bumi. Mata itu kecil namun ia tidak pernah kering. Ia berlaku setiap hari tanpa putus-putus. Seperti sungai yang mengalir ke laut tidak pernah berhenti. Kalaulah air mata itu terkepung, seperti air hujan, banjirlah dunia ini.
Begitu la sebuah air mata....
Hari ni sekali lagi ak melihat tangisan seorg ibu yang aku sayangi, (bkn aku penyebab nya) takkala mengenangkan kehidupan yang di lalui selama ni, ak dan ibu ku menitis kn air mata kesedihan, di harap kan segala yang pernah terjadi tidak berlaku. mendengar kan luahan hati ibu ku yg sekian lama terpendam di dalam hati nya...ak mengalirkan air mata ku... air mata yang ak angap kepedihan,.. ketabahan seorang ibu yang ak lihat selama ini tersungkur seketika takkala meluahkan perasan yang terbuku di hatinya... ak mengerti akan perasan itu...hanya ak yang mengerti..... diri ku berharap sume ini tak akan terjadi..( kalau di ikut kan perasaan ku ini ak igin penjelasan terhadap apa yg selama ini berlaku, kenapa sume ni berlaku kenapa benda ini terjadi????? KENAPA??? Hanya Allah saja yang tahu)... untuk mendapat kan sebuah kebahagian.....ak berserah kepadaNya

Luahan isi hatiku yang masih beku~~~

No comments:

Post a Comment